E prea cald pentru a funcționa în regim optim : Cum explică CFR Călători de ce sunt probleme cu aerul condiționat în vagoane.

05 iulie 2022

Articole din această categorie

Operatorul de transport s-a apărat împotriva criticilor potrivit cărora în vagoane este prea cald pe timpul verii, spunând că CFR respectă regulile internaționale.

„CFR Călători informează că reglementările privind condițiile normale de funcționare a instalațiilor de climatizare a vagoanelor sunt prevăzute în clar în Normele tehnice feroviare autohtone și internaționale. Valorile parametrilor de lucru pentru instalațiile de climatizare sunt reglementate de către Organisme Internaționale la care sunt aliniate toate statele care dețin căi ferate, inclusiv toate statele membre ale UE, cu referire directă la UIC – Union Internationale de Chemins de Fer, Asociație din care și România face parte ca membru fondator. Documentul de referință este Fisa UIC nr.553-1/2005,” a explicat CFR Călători într-un comunicat.

 

 

Ce spune CFR Călători despre temperatura maximă optimă din vagoanele de tren

Compania feroviară a adăugat: „România este încadrată în zona climatică II ceea ce înseamnă că temperatura maximă optimă pentru funcționarea în parametri nominali ai vagonului este de +35°C, iar umiditatea de maxim 65%. Având în vedere că media temperaturilor exterioare din ultima perioadă este de peste 35-38°C°, ajungând conform determinărilor și a înregistrărilor din black box-ul procesorului de climatizare, în condiții de funcționare la temperaturi de peste 45°C – 48°C, temperaturi exterioare dezvoltate la nivelul carcasei vagonului și umiditate de 80% (parametru raportat de către ANM), instalațiile de climatizare să nu mai poată atinge valorile de regim optim de funcționare.”

 

CFR a declarat că singurul mod prin care temperatura din vagoane poate fi îmbunătățită este prin „mentenanță preventivă” și monitorizarea trenurilor de către „personal de specialitate”.

CFR susține că „nu poate fi eliminat în totalitate impactul generat de depășirea pragului de temperatură și umiditate”

Însă, deși compania a anunțat că operațiunile de îmbunătățire se efectuează „de la începutul sezonului cald în permanență”, CFR a mai spus și că „nu poate fi eliminat în totalitate impactul generat de depășirea pragului de temperatură și umiditate”.

 

Cea mai mare problemă a ta nu tine de faptul că nu ai bani.  Cea mai mare problema a ta tine de faptul ca nu stii cum sa faci bani.