Cea mai mare problemă a ta nu tine de faptul că nu ai bani.  Cea mai mare problema a ta tine de faptul ca  nu stii cum sa faci bani

Cum sa faci Bani Online. Site-uri prin care poti sa faci bani pe net sau bani stand acasa.

Extinderea Magistralei 4 de metrou din București, care va conecta Gara de Nord de Gara Progresul, a primit recent avizul tehnico-economic din partea Ministerului Transporturilor și Infrastructurii. Acest proiect ambițios prevede construirea a 13 noi stații de metrou pe un traseu de aproape 12 kilometri, cu o investiție totală estimată la 3,43 miliarde de euro, finanțată prin fonduri europene nerambursabile și bugetul de stat.

Noul tronson al Magistralei 4 va avea o lungime totală de 11,94 km, dintre care 10,84 km vor fi destinați transportului de călători, iar 1,1 km vor reprezenta legătura cu depoul Progresul. Pe lângă stația existentă Gara de Nord 2, vor fi adăugate 13 stații noi, amplasate în următoarele zone:

  • Știrbei Vodă
  • Bogdan Petriceicu Hașdeu
  • Uranus
  • George Rozorea
  • Chirigiu
  • Filaret
  • Eroii Revoluției 2
  • George Bacovia
  • Toporași
  • Nicolae Cajal
  • Luică
  • Giurgiului
  • Progresul

Conform planului, legătura cu magistrala existentă se va realiza la stația Gara de Nord 2, prin continuarea axelor căilor Liniei 1 și Liniei 2. De asemenea, proiectul include construirea unui depou suprateran în zona Progresul.

Valoarea totală a investiției se ridică la 3,43 miliarde de euro, inclusiv TVA. Finanțarea va fi asigurată prin fonduri europene nerambursabile, alocate prin „Programul Transport” al Uniunii Europene pentru perioada 2021-2027, precum și prin contribuții de la bugetul de stat și alte surse legale. Durata estimată pentru finalizarea lucrărilor este de 50 de luni, cu începerea construcției planificată pentru anul 2025.

Secretarul de stat în Ministerul Transporturilor, Irinel Scrioșteanu, a subliniat importanța acestui proiect, afirmând că metroul și trenul metropolitan trebuie să devină coloana vertebrală a infrastructurii de transport public din regiunea București-Ilfov. Acestea, integrate cu restul sistemului de transport metropolitan, reprezintă soluția principală pentru decongestionarea traficului în zonă. Implementarea proiectului se va realiza în parteneriat cu autoritățile locale, inclusiv Consiliul Județean Ilfov și Primăria Sectorului 4.

Până în prezent, trei asocieri, formate dintr-un total de 56 de companii naționale și internaționale, au depus oferte tehnice și financiare pentru construcția acestui tronson al Magistralei 4. Licitația se află în faza finală, urmând ca în luna martie 2025 să fie desemnat câștigătorul. Lucrările efective, în valoare de aproximativ 2,5 miliarde de euro, sunt programate să înceapă în cursul anului 2025 și vor dura cel mult cinci ani.

Extinderea Magistralei 4 va aduce multiple beneficii locuitorilor Capitalei, printre care:

  • Reducerea timpului de călătorie: Noua linie va oferi o alternativă rapidă și eficientă la transportul de suprafață, contribuind la scurtarea duratei deplasărilor între nordul și sudul orașului.

  • Decongestionarea traficului rutier: Prin atragerea unui număr mai mare de călători către transportul subteran, se așteaptă o reducere semnificativă a traficului auto și, implicit, a poluării.

  • Dezvoltarea economică a zonelor deservite: Noile stații vor stimula investițiile și vor contribui la revitalizarea cartierelor traversate de noua magistrală.

În concluzie, extinderea Magistralei 4 de metrou reprezintă un pas esențial în modernizarea infrastructurii de transport a Bucureștiului, având potențialul de a îmbunătăți semnificativ calitatea vieții locuitorilor și de a susține dezvoltarea economică a orașului.

 

Citeste si : 

Magistrala 4 de metrou va fi extinsă cu 13 noi stații de metrou

16 februarie 2025
Extinderea Magistralei 4 de metrou din București, care va conecta Gara de Nord de Gara Progresul, a primit recent avizul tehnico-economic