Cea mai mare problemă a ta nu tine de faptul că nu ai bani. Cea mai mare problema a ta tine de faptul ca nu stii cum sa faci bani.
Capetele A8 finanţate prin PNRR aşteaptă segmentul montan, iar din cele cinci variante ale Centurii de Nord a Iaşului au mai rămas în discuţii patru. „Trebuia să mai fie doar una în stadiul actual”, spune Cătălin Urtoi. În schimb, pe A7 ar putea fi desemnaţi chiar anul acesta.
Un nou raport despre stadiul proiectelor autostrăzilor A7 şi A8 a fost prezentat vineri la Prefectură, după o săptămână încărcată, începută la celălalt capăt al A8 cu dezbaterile pentru acordul de mediu. La o zi după ce ministrul Investiţiilor şi Proiectelor Europene a spus la Iaşi că sunt bani pentru autostradă, însă fără să-l convingă pe Ionel Apostol, de la „Împreună pentru A8”, colegul acestuia, Cătălin Urtoi, s-a arătat mai optimist în faţa jurnaliştilor.
Alături de prefectul judeţului, căruia i-a mulţumit că a participat – alături de alţi membri ai asociaţiilor şi de parlamentari la discuţiile pe segmentul Tg-Mureş – Miercurea Nirajului, Cătălin Urtoi a marcat intrarea în licitaţia pentru contractele de execuţie a ultimelor tronsoane din A7. În vreme ce la capătul de sud, între Ploieşti şi Buzău, lucrările vor începe pe 11 august pe primul lot atribuit, săptămâna aceasta au demarat ultimele proceduri de licitaţie în nord. În a doua parte a lunii septembrie expiră termenele de înscriere a ofertelor pentru loturile segmentelor Focşani-Bacău şi Bacău-Paşcani.
Pe tronsonul ieşean al A8, noutatea este că, din cele cinci variante de traseu ale Centurii ocolitoare Nord Leţcani-Ungheni, au rămas în cursă patru. „Dacă de la Tg. Neamţ la Leţcani ştim clar că e profil de autostradă, rămâne în discuţie profilul de la Leţcani la Ungheni, legat de aspectul financiar, de condiţionările impuse de mediu şi de zona locativă, a construcţiilor private”, a anunţat consilierul ministrului Transporturilor. „Acum, ar fi trebuit să mai fie doar o variantă în analiză”, a adăugat el.