Cea mai mare problemă a ta nu tine de faptul că nu ai bani. Cea mai mare problema a ta tine de faptul ca nu stii cum sa faci bani.
Dealerii Dacia Renalult din Germania nu ajung la un consens cu producătorul francez în privința contractului. Consecințele ar putea duce la desființarea rețelei de dealeri și ar putea conduce la o acțiune în instanță care să coste grupul 100 de milioane de euro. Pentru România, piața din Germania este a doua cea mai mare piață de desfacere după Franța. Deocamdată, efectele acestor negocieri dure nu se fac resimțite în România la nivelul producției.
Problemele dealerilor din Germania sunt cauzate de condițiile impuse de grupul francez pentru un nou contract. Impact.ro a contactat reprezentanții Dacia pentru a afla dacă urmează ca producătorul francez să intervină pe partea de activitate a liniilor de producție din România. Din fericire, nu se pune problema unor astfel de măsuri drastice în acest moment. Cât despre conflictul dintre dealeri și producător, partea română nu este implicată.
„Nu putem comenta situația la care faceți referire. Este un perimetru extern, care nu este gestionat de către Automobile Dacia. Producția uzinei Dacia din România nu este afectată în acest moment”, a transmis pentru publicația noastră Silviu Sepciu, directorul de comunicare Dacia.
Rețeaua de dealeri a grupului Renault (mărcile Renault și Dacia) este pe punctul de a fi desființată, potrivit unor informații publicate de Automobilwoche, care citează declarații și documente ale Asociației Partenerilor Renault și Dacia. La mijloc este un conflict care a fost generat de intenția grupului Renault de a impune un nou contract de dealer, cu condiții mai dure, păguboase pentru partenerii din rețea, după cum susțin aceștia, potrivit profit.ro.
„Cerințele producătorului sunt atât de mari, încât nu se poate ajunge la un nou contract”, spune unul dintre dealeri.
Acesta susține că au fost reduse marjele oferite pentru anumite modele și mai multe drepturi ale dealerilor au fost scoase din propunerea de contract.
Cei de la Renault au suspendat vechiul contract. O scrisoare trimisă de VDRP (asociația dealerilor) către membrii săi susține că se caută acum o soluționare a nemulțumirilor în instanță, care ar putea aduce pentru Renault și plata unor despăgubiri uriașe către dealeri, în cazul rezilierii contractului. Despăgubirile ar putea ajunge la 100 de milioane de euro. În 2021, în Germania au fost vândute 40.300 de automobile marca Dacia și 105.944 marca Renault. Anul acesta, după șapte luni, 30.500 de autoturisme Dacia au fost vândute, în timp ce dealerii Renault au reușit să vândă numai 42.100 de autoturisme.
Având în vedere că principala piață de desfacere este Franța, este important de spus că, marca românească rămâne printre cele care cresc pe piața auto din Franța în ultima perioadă. Pentru prima dată de la începutul anului, înmatriculările de autoturisme noi au crescut, chiar dacă multe dintre mărci sunt în continuare pe minus. Dacia a înmatriculat în luna august, pe cea mai importantă piața a sa din Europa, o creștere de 13,12%, cu un volum de 8846 autoturisme, crescându-și cota de piață până aproape de 10%, în condițiile în care Renault este încă în zona negativă. Cu o scădere de 15 procente și un volum înmatriculat de 10.878, marca franceză ține grupul Renault printre jucătorii din piață în declin în 2022.
În perioada ianuarie-august 2022, Dacia a vândut 17.216 vehicule pe piața britanică, în creștere cu 83,15% față de perioada similară din 2021, când a înmatriculat 9.400 unități, notează profit.ro.
Vânzările de mașini noi în Marea Britanie au crescut cu 1,2% în august, la 68.858 unități, a anunțat Asociația Producătorilor și Comercianților de Automobile din Regatul Unit (SMMT), transmite Reuters. În august, Dacia a vândut 1.691 de vehicule pe piața britanică, în creștere cu 108,25% față de perioada similară din 2021, când a înmatriculat 812 de unități, conform Agerpres.