Cea mai mare problemă a ta nu tine de faptul că nu ai bani. Cea mai mare problema a ta tine de faptul ca nu stii cum sa faci bani.
Daca te gandesti la cum sa faci un magazin online, inseamna ca stii deja ce vrei sa vinzi si poate ai si un plan de afaceri bine conturat. Aici vei descoperi un ghid complet pentru creare magazin online la cheie, insa inainte de toate suntem sinceri cu tine si iti spunem de acum ca cel mai important este sa stii ce vrei sa faci si ce iti doresti de la afacerea ta. Altfel, ideea ta de business se transforma rapid intr-un magazin virtual complet, in doar doua saptamani. Iti explicam mai jos cum.
Pandemia ne-a aratat tuturor ca orice poate fi vandut online. Astfel, in acest sens, nu doar ca deschiderea unui magazin online poate fi facuta fara existenta unui magazin fizic, ci este necesara, mai ales ca tot mai multi romani comanda de pe internet, chiar cu telefonul in mana.
1. Gandeste te ce fel de magazin online doresti sa ai . Pune pe hartie structura lui , tema magazinului , ce produse vrei sa vinzi, si unde vrei sa le vinzi.
2. Intra pe www.webwave.ro sau click aici si creeaza ti un cont pentru a creea site ul magazinului online.
3.Dupa creearea contului alege planul de business pentru a putea crea magazinul online respectiv alege adresa site ului spre ex: www.reducerimobila.ro si achita domeniul si hostul , costa in jur de 300 lei pe an.
Intra in editor si alege un template de magazin online gata facut care ti se potriveste . Apoi adauga produsele tale .
Adauga poze si editeaza site ul ca in word astfel incat sa fie cat mai simplu si placut utilizatorilor.
4. Publica site ul pe internet si apoi intra in google ads pentru ai face o promovare astfel incat sa ai un start puternic. Cu 100 lei faci in jur de 5000 vizitatori pe google .
5. Incepe sa vinzi produsele tale si reazlizeaza un venit constant astfel incat aceasta afacere sa devina una pasiva din care sa traiesti usor
Fă o postare în care să îi întrebi pe oameni despre provocările pe care le au în legătură cu produsele pe care le vei vinde. Vezi care sunt motivele pentru care sunt nemulțumiți și ce nevoi au.
În funcție de răspunsuri tu va trebui să vii cu SOLUȚIA, dar ține minte: întreabă clienții de ce îi doare, nu despre soluțiile pe care le ai tu.
Abia după ce afli care le sunt lipsurile și ce nevoi au, poți veni TU cu soluția care să le-o rezolve.
Chiar de la început ar trebui să ai în minte un profit per unitate pe care vrei să îl produci.
Formula de calcul pentru profitul per unitate este următoarea:
Prețul de vânzare a unității – Prețul costului de producție = Profit Per Unitate
Dacă vinzi un singur produs atunci lucrurile sunt foarte simple. Calculează cu formula de mai sus, iar rezultatul final este profitul tău.
Hai să luăm un exemplu concret.
Dacă firma ta produce ceasuri de damă, iar costul de producție al unui ceas este de 100 de lei, tot ce depășește această sumă înseamnă profit.
Dacă vinzi ceasurile cu 150 de lei bucata, profitul tău este de 50 de lei.
Dacă vinzi mai multe tipuri de produse, atunci va trebui să aplici formula de mai sus pentru fiecare tip de produs în parte.
Atenție însă, costul de producție include: manoperă, materiale, salarii, contabilitate, taxe, chirie, precum și alte costuri pe care le ai.
Dacă achiziționezi produsele pe care le vinzi de la o altă firmă, formula ta de calcul ar trebui să arate cam așa:
Costul de achiziție + Costuri adiacente (taxe, promovare, salarii, chirie, etc.) + Profit = Prețul final
Ce mai trebuie să știi este că există costuri variabile și costuri fixe.
Costurile variabile: se referă la acele costuri care evoluează, de regulă cu creșterea volumului produselor.
De exemplu, dacă tu vei produce suveniruri din lemn cu materie prima, asta înseamnă că pe măsură ce numărul clienților va crește, va crește și bugetul de care ai nevoie pentru a produce produsele.
Alte tipuri de costuri variabile pot fi: taxele la stat, comisioane, salarii și bonusuri etc.
Costurile fixe: acestea sunt cele care rămân neschimbate pe o perioadă mai lungă de timp, indiferent de volumul de comenzi pe care îl ai.