Cea mai mare problemă a ta nu tine de faptul că nu ai bani.  Cea mai mare problema a ta tine de faptul ca  nu stii cum sa faci bani

Cum sa faci Bani Online. Site-uri prin care poti sa faci bani pe net sau bani stand acasa.

Pentru lotul 2 al autostrăzii care conectează zona Focșani – Bacău (segmentul Domnești Târg – Răcăciuni), lucrările au înregistrat în ultimele luni progrese semnificative, ceea ce ridică speranțe că traficul rutier ar putea fi deschis parțial până la sfârșitul anului curent. Directorul companiei responsabile de infrastructură rutieră a declarat că stadiul fizic a depășit pragul de 80 %, iar contractul aferent va permite utilizarea unei porțiuni de aproximativ 17 kilometri spre Adjud.

Acest lot are o lungime estimată de 38,78 kilometri, iar pe acest traseu se desfășoară lucrări complexe: terasamente, straturi asfaltice, montarea parapetelor metalice, marcaje rutiere, dar și amenajări la nodurile rutiere Adjud și Răcăciuni. Nodul Adjud este realizat în proporție de circa 65 %, iar nodul Răcăciuni prezintă un grad de finalizare de aproximativ 85 %. În zona șantierului sunt implicate aproximativ 1.500 de muncitori și 422 de utilaje.

Contractul pentru acest tronson este finanțat prin fonduri europene, concret prin Planul Național de Redresare și Reziliență (PNRR), și are o valoare estimată de 2,48 miliarde lei, fără TVA.

Deschidere parțială până la Adjud

Conform estimărilor, până la finele acestui an, ar putea fi deschis traficul rutier pe cel puțin 17 km din lotul 2, în direcția Adjud. Această măsură ar reduce izolarea localităților aflate pe traseu și ar crea un prim segment utilizabil de autostradă, înainte ca întreaga lucrare să fie finalizată complet.

Pe de altă parte, autoritățile afirmă că, dacă ritmul actual al lucrărilor se menține și nu apar probleme neașteptate, în 2026 șoferii ar putea circula între București și Pașcani pe autostradă pe o distanță de aproximativ 390 de kilometri, combinând segmentele A3 și A7.

Evoluția până în prezent și perspectivele

Anterior, în luna februarie 2025, se anunțase că stadiul fizic al lotului 2 se situa la doar 42 %. Atunci se estima că, dacă mobilizarea și ritmul de lucru vor fi susținute, până la finalul anului ar putea fi deschise peste 240 km de autostradă, de la nodul de la Ploiești până la Bacău.

Între timp, progresul în următoarele luni a fost semnificativ, iar depășirea pragului de 80 % marchează o accelerare a intervențiilor. Lucrările curente includ structuri, pasaje, consolidări și asfaltări finale. Pentru ca lotul să fie dat în folosință, mai trebuie finalizate conexiunile rutiere la noduri, instalațiile de semnalizare și panourile fonoabsorbante.

Provocări și eventuale obstacole

Deschiderea completă a lotului 2 se poate confrunta cu provocări tehnice, verificări suplimentare de siguranță, testări și recepții. În trecut, alte loturi ale autostrăzii A7 au întâmpinat probleme la poduri, suduri și detalii tehnice ale pasarelelor, ceea ce a condus la amânări.

De exemplu, pe segmentul Mizil – Stâlpu (lotul 2 al A7 între Ploiești și Buzău) s-au semnalat deficiențe la sudurile podurilor, care au necesitat consolidări cu eclise și teste statice înainte de recepție. Astfel de situații pot apăsa termenele anticipate și pot impune ajustări suplimentare.

Impact local și așteptări

Deschiderea acestui segment de autostradă va avea un impact major asupra zonei, reducând timpul de deplasare, conectând mai bine localitățile și stimulând economia regională. În plus, pentru regiunea Moldovei, realizarea acestui tronson devine un element cheie în crearea unei legături moderne între sudul și nordul țării.

Mulți locuitori, transportatori și autorități locale urmăresc cu atenție calendarul lucrărilor și speră să beneficieze cât mai repede de acest tronson. În plus, finalizarea completă ar putea atrage investitori, crește mobilitatea și optimiza costurile logistice pe traseele care traversează zona Moldovei.

Lotul 2 al Autostrăzii Moldovei (segmentul Domnești Târg – Răcăciuni) este într-un stadiu avansat de execuție, iar deschiderea parțială a circulației ar putea fi realizată până la finalul anului curent pentru circa 17 km, până la Adjud. Dacă nu apar impedimente majore și ritmul actual se menține, perspectiva este ca în 2026 să fie posibilă circulația pe autostradă între București și Pașcani pe o distanță extinsă. Lucrările complexe implică finisaje, consolidări, testări și recepții, iar succesul acestui proiect este esențial pentru conectivitatea regiunii și pentru dezvoltarea infrastructurii rutiere.

 

Citeste si alte stiri de ultima ora: 

Lotul 2 al Autostrăzii Moldovei: când se va putea circula și ce progrese au fost înregistrate

01 octombrie 2025
Pentru lotul 2 al autostrăzii care conectează zona Focșani – Bacău (segmentul Domnești Târg – Răcăciuni), lucrările au înregistrat în ultimele luni progrese semnificative