Cea mai mare problemă a ta nu tine de faptul că nu ai bani. Cea mai mare problema a ta tine de faptul ca nu stii cum sa faci bani.
Lucrările la secțiunea Margina-Holdea a Autostrăzii A1 Lugoj-Deva avansează într-un ritm accelerat, constructorul UMB implementând un program intensiv de muncă, 24 de ore pe zi, 7 zile pe săptămână. Această mobilizare masivă implică peste 600 de muncitori și 300 de utilaje, concentrate în special pe construcția celor două galerii ale tunelului rutier, fiecare având o lungime de aproximativ 2,12 km pe sens, însumând 4,24 km.
Asocierea dintre compania românească UMB și partenerul bosniac Euro-Asfalt a demarat lucrările la această secțiune în septembrie 2024, cu obiectivul de a finaliza proiectul până în septembrie 2026. Pentru a respecta acest termen, echipele lucrează neîntrerupt, asigurând o prezență constantă pe șantier și utilizând echipamente de ultimă generație pentru a accelera procesul de construcție.
Secțiunea Margina-Holdea, cu o lungime totală de 13,13 km, include construcția a două tuneluri rutiere, fiecare prevăzut cu două galerii unidirecționale. Fiecare galerie va avea o platformă de 11,25 metri, permițând circulația pe două benzi și o bandă de urgență. Proiectul mai cuprinde trei viaducte, două pasaje și 23 de podețe, menite să asigure o infrastructură rutieră modernă și sigură.
Pe parcursul execuției, au apărut necesități suplimentare, precum exproprierea unor terenuri adiționale în zona portalurilor tunelurilor și scoaterea din circuitul forestier a unor suprafețe de pădure. Aceste demersuri au fost gestionate prompt, permițând continuarea lucrărilor fără întârzieri semnificative. Tehnicile de forare implică avansarea în segmente de 75 cm până la 1 metru, sub protecția unor "umbrele de țevi" înclinate de 15 metri, asigurând stabilitatea și siguranța structurilor.
Finalizarea acestei secțiuni va permite o conexiune neîntreruptă pe autostradă între Sibiu și Nădlac, facilitând transportul și comerțul între România și Europa de Vest. Proiectul este finanțat prin Planul Național de Redresare și Reziliență (PNRR), având o valoare contractuală de 1,83 miliarde de lei fără TVA. Durata totală a contractului este de 45 de luni, incluzând 11 luni pentru proiectare și 34 de luni pentru execuție, cu o garanție a lucrărilor de 10 ani.
Ministrul Transporturilor, Sorin Grindeanu, a subliniat că, în prezent, nu există factori care să justifice o amânare a termenului de finalizare din septembrie 2026. Mobilizarea exemplară a resurselor umane și tehnice pe șantier reflectă angajamentul constructorilor de a livra un proiect de infrastructură de calitate, esențial pentru dezvoltarea economică și conectivitatea regională a României.
Incendiu în Băicoi. Locuința implicata a suferit daune totale.