Cea mai mare problemă a ta nu tine de faptul că nu ai bani. Cea mai mare problema a ta tine de faptul ca nu stii cum sa faci bani.
Modificări importante la transportul în comun din București. Cei care sunt afectați de aceste schimbări sunt persoanele care merg cu tramvaiul 41. Tramvaiul 41 nu mai oprește în toate stațiile din cauza inceperii lucrarilor la modernizarea peroanelor, conform STB, care a făcut anunțul în urmă cu puțin timp.
Astfel, începând de luni, 25.07.2022, peroanele stațiilor de tramvai „Brașov” de pe traseul liniei 41 vor suferi lucrări de modernizare. Perioada exacta nu se stie, dar este estimata.
Până la încheierea lucrărilor, stațiile de tramvai Brașov, de pe ambele sensuri vor fi suspendate iar tranvaiul nu va mai opri.
Călătorii care doresc in continuare sa opteze pentru aceasta varianta de transport sunt sfătuiți să meargă în această perioadă până la stația cea mai apropiată, „Parcul Drumul Taberei”, situată pe ambele sensuri pe Str. Brașov, în zona intersecției Strada Brașov/Drumul Taberei/Bd. 1 Mai.
14 statii de ratb de pe linia tramvaiului 41 dintre cele 22 de stații se modernizează. Peroanele vor fi prelungite la 40 de metri, astfel încât din septembrie să poată intra în circulație noile tramvaie cumpărate de la Arad, (achizitionate anul acesta) comunică STB.
Peroanele au acum o lungime cuprinsă între 33 şi 35 de metri, în timp ce tramvaiele achizitionate de la Arad au o lungime de 36 de metri . Siguranța călătorilor ar fi pusă în pericol, in conditiile date, dacă noile tramvaie ar circula in momentul de fata.
Până la sfârşitul anului este foarte important sa intre în circulație primele 20 de tramvaie produse la Arad, moderne, din cele 100 de unităţi aflate pe lista achizitiei.
Infratructura de transport ne plasează pe ultimele locuri în Uniunea Europeană, la capitolul transport public sunt o tara care lasa de dorit .Tramvaiele care circula in mometul de fata prin tara noastra , sunt foarte vechi și uzate, fara aer conditionate multe dintre ele ceea ce, iar de multe ori pot reprezenta un real pericol pentru călători.
Proprietarul producătorului de material rulant Astra Vagoane Călători este de părere că pentru reînnoirea parcului de material rulant, România are nevoie de aproximativ 1.000 – 1.200 de tramvaie , în condițiile în care, la ora actuală doar 20 sunt fabricate în ultimii 10 ani .
„Noi ne-am pregătit. Chiar am adus această industrie în România încă din 2010. Am achiziționat o licență de fabricație de la Siemens Germania. Considerăm că este cea mai indicată și singura care poate oferi tramvaie de la 18 metri până la 54 metri lungime, consum scăzut de energie, podea complet coborâtă”, a declarat Blidar într-un interviu pentru Ziarul Financiar.
Bcureștiul este unul dintre orașele care este afectat cel mai mult la acest capitol. Licitația pentru achiziția a 100 de tramvaie în Capitală a fost câștigată, inițial, de un producător din Turcia. Ulterior, Astra Vagoane Călători a făcut contestație și a avut câștig de cauză, însă nu este sigur dacă producătorul român va câștiga și întreaga licitație. Un alt deznodământ ar putea fi reluarea procedurilor.
Întrebat fiind dacă Astra poate livra 400 de tramvaie în București, Blidar a spus că având două fabrici la Arad, acestea pot produce între 25 și 30 de tramvaie pe an, la un program de lucru de opt ore, la un singur schimb, potrivit Economica.net.
„Într-o fabrică avem 400 de angajați, dincolo vreo 280 și mai avem și alte firme”, a mai spus Blidar.
Potrivit proprietarului de material rulant, în momentul de față are mai multe contracte în derulare cu municipalitățile unor orașe precum: Arad, Cluj, Oradea, și Galați.
„Clujul a contractat cu noi 24 de tramvaie, am livrat deja câteva bucăți, avem Oradea cu 20 de tramvaie, Aradul cu 28 de tramvaie, Galațiul cu 18. Toate acestea sunt în fabricație, în diferite stadii”, a detaliat proprietarul Astra Vagoane Călători.