Cea mai mare problemă a ta nu tine de faptul că nu ai bani. Cea mai mare problema a ta tine de faptul ca nu stii cum sa faci bani.
Aglomerație și trenuri care vin foarte rar, acesta a fost peisajul din subteran al ultimelor săptămâni, de când Metrorex a anunțat că nu își permite să asigure mentenanța și salubritatea pentru toate trenurile. Totuși, compania a anunțat că marți vor mai fi introduse pe traseu încă șase trenuri, ca urmare a plății unor facturi de mentenanță pentru anul 2022. Prin urmare, intervalul mediu de așteptare va fi de aproximativ 9-10 minute, în acest moment fiind disponibile 40 de trenuri în subteran.
Timpul ridicat de așteptare și trenurile aglomerate caracterizează metroul bucureștean din ultimele săptămâni, mai ales la orele de vârf. Situația a apărut după ce Metrorex a anunțat că nu își permite să plătească serviciile de mentenanță și curățenie asigurate de Alstom. Prin urmare, compania a pus în circulare zilnic un număr redus considerabil de metrouri. Situația se va îmbunătăți parțial începând de marți, după ce Metrorex a anunțat că a achitat o parte dintre facturi și a repus în traseu șase metrouri, ceea ce duce totalul trenurilor de pe traseu la 40.
>>>„Metrorex continuă demersurile pentru deblocarea situaţiei create în circulaţia trenurilor de metrou, determinată de diminuarea serviciilor de mentenanţă şi salubritate prestate de Alstom Transport S.A., cu care Metrorex are un contract în vigoare. Astfel, în urma discuţiilor purtate cu Alstom şi a plăţii unor facturi pentru prestaţii de mentenanţă aferente anului 2022, s-a dispus introducerea în circulaţie a 6 trenuri suplimentare, începând cu data de astăzi, 16.08.2022”, a transmis Metrorex.
Alstom este o companie franceză cu care Metrorex a încheiat un contract de mentenanță a parcului de metrouri bucureștene. Alstom a anunțat încă de la începutul verii că ia în calcul suspendarea progresivă a serviciilor sale dacă Metrorex nu își va achita restanțele, care însumează serviciile desfășurate pe parcursul unui an întreg. Președintele regional pe Europa al Alstom, Gian Luca Erbacci, a declarat pentru News.ro că Metrorex are datorii de circa 160 de milioane de lei, sau peste 33 de milioane de euro.
În acest sens, Metrorex a declarat că a achitat o parte din restanță, însă plata integrală va putea fi completată la următoarea rectificare bugetară, care va avea loc în această lună.