Cea mai mare problemă a ta nu tine de faptul că nu ai bani. Cea mai mare problema a ta tine de faptul ca nu stii cum sa faci bani.
Autostrada Moldovei, A7 ar trebui să facă legătura între Ploiești și nordul țării până în 2026. Primele tronsoane au fost scoase la licitație în iunie 2021, iar pe 22 august 2022 încep lucrările pe Lotul 1, Dumbrava - Mizil, al tronsonului Buzău-Ploiești.
Autostrada A7, supranumită Autostrada Moldovei, și este împărțită în trei tronsoane: Ploiești–Buzău, Buzău–Focșani și Focșani-Bacău.
Pe 11 august 2022, au început lucrările pentru execuția lotului de mijloc al Autostrăzii Moldovei A7, primul lot care a intrat în șantier din cele 13 loturi ale întregii autostrăzi Ploiești – Pașcani.
Iar pe 22 august ministrul Transporturilor, Sorin Grindeanu, a participă la începerea lucrărilor pe Lotul 1, Dumbrava - Mizil, al Autostrăzii Ploiești-Buzău.
Tronsonul Ploiești–Buzău (63,25 km) a fost scos la licitație în iulie 2021 și a fost împărțit în trei loturi: lotul 1 Dumbrava–Mizil (km 0+000–km 21+000), lotul 2 Mizil–Stâlpu (km 21+000–km 49+350) și lotul 3 Stâlpu–municipiul Buzău (km 49+350–km 63+250).
În 7 iunie 2022, lotul 2 a fost atribuit asocierii CONI-Trace, iar pe 16 iunie 2022 a fost semnat și contractul de exectuție pentru lotul 1 cu asocierea Impressa Pizarotti-Retter.
Asocierea de constructori români și italieni are la dispoziție 20 de luni pentru finalizarea lucrărilor care includ 14 poduri și un pasaj cu lungimea de 550 m.
Contractul are o valoare de 1,46 de miliarde de lei (fără TVA) și este finanțat prin PNRR.
Autostrada Ploiești-Buzău este prima secțiune a autostrăzii A7, care va asigura legătura dintre Muntenia și Moldova.
Tronsonul Buzău–Focșani are lungimea de 82,44 km și este împărțit în 4 loturi:
- Lotul 1 km 0+000–km 4+600 — Buzău (Tronsonul Ploiești –Buzău)–Vadu Pașii (inclusiv drum de legătură către DN2), cu lungimea 4,60 km;- Lotul 2 km 4+600–km 35+400 — Vadu Pașii (intersecția cu drumul de legătură către DN2)–Râmnicu Sărat (DN22), cu lungimea 30,80 km;- Lotul 3 km 35+400–km 71+500 — Râmnicu Sărat (DN22)–Mândrești Munteni (DN23), cu lungimea 36,10 km;- Lotul 4 km 71+500–km 82+440 — Mândrești-Munteni (DN23)–Focșani Nord (DN2), cu lungimea 10,94 km.
Proiectarea acestei porțiuni a întâmpinat piedici la lotul 4, Mândrești-Munteni–Focșani Nord, deoarece autoritățile locale au insistat ca autostrada să ocolească larg orașul Focșani, inclusiv localitățile componente Mândrești Munteni și Mândrești-Moldova cu câmpul nedezvoltat dintre ele și oraș. Schimbarea a fost limitată la acel lot, nu și la cele vecine, ceea ce ar fi netezit asperitățile traseului, astfel că proiectul finalizat prezintă ceea ce presa și societatea civilă a denumit o „cocoașă” în dreptul Focșaniului.
Pentru tronsonul Focșani-Bacău, cu o lungime de 96,05 km, licitația pentru execuție a fost demarată în această lună.
Autostrada Moldovei trebuie să fie gata până în 2026, conform angajamentelor din PNRR, altfel România va fi nevoită să scoată banii din propriul buzunar.