Cea mai mare problemă a ta nu tine de faptul că nu ai bani.  Cea mai mare problema a ta tine de faptul ca  nu stii cum sa faci bani

Cum sa faci Bani Online. Site-uri prin care poti sa faci bani pe net sau bani stand acasa.

O grindă grea de zeci de tone s-a desprins din pasajul de la Prejmer şi s-a prăbuşit, ieri, peste o magistrală CFR. Doar o minune a făcut să nu existe victime. Bucata uriaşă de ciment a rupt liniile de înaltă tensiune şi a blocat şinele. Muncitorii de pe şantier lucrau la grinda măcinată de rugină, dar nu s-au gândit să ceară şi oprirea circulaţiei feroviare. Mecanicul unui tren Regio a observat în ultimul moment obstacolul şi a reuşit să oprească garnitura la doar 100 de metri de grinda căzută pe şine, evitând producerea unei tragedii.

O grindă uriașă din pasajul Prejmer s-a prăbușit peste șinele trenului. Mecanicul unui tren Regio a evitat o tragedie în ultimul moment

23 septembrie 2022

Totul s-a întâmplat în jurul orei 16:00, în apropierea localității Prejmer, din județul Brașov. Grinda făcea parte din structura de rezistență a podului pe care se intersectează DN 10, DN 11 și magistrala feroviară 400. 

Incidentul s-a petrecut chiar în fața trenului 4508, un tren Regio, care trebuia să ajungă de la Gheorgheni la Brașov. Mecanicul de tren spune că, în momentul respectiv, circulația feroviară nu era oprită și sunt mai puțin de 100 de metri de la locul în care a oprit trenul, până la locul în care a căzut grinda. 

A căzut un stâlp de ciment, pe linia ferată și s-au rupt sârmele, de sus.

Trenul avea locomotivă electrică și un vagon supraetajat. În el se aflau mecanicul, șeful de tren și doi călători. 

Chiar în fața dumneavoastră?

Când am ajuns cu trenul aici.

V-ați speriat?

Normal că m-am speriat. 

Șef de tren: Nu a fost avertisment, nimic. Doar am observat că-i căzută (n.r. grinda) şi am oprit trenul. 

Bucăți au început să cadă încă de luna trecută

Problemele au ieşit la iveală de luna trecută, când din pod au început să cadă bucăţi de tencuială pe Drumul Naţional 11 şi pe calea ferată. Săptămâna trecută, echipa Observator a fost la faţa locului pentru a prezenta pericolul la care sunt expuşi cei care tranzitează zona. 

Mihai Rozorea, manager de proiect: Grinzile, la momentul când au fost proiectate, nu au putut fi preconizate. Dacă acest tip de grinzi nu are goluri de aerisire sau dacă acelea sunt colmatate, apele meteoric se infiltrează în ele și rămân acolo.

Acest lucru s-a întâmplat şi în cazul grinzii căzute. Apa strânsă în goluri a măcinat pe dinăuntru grinda, până când aceasta a cedat. Chiar dacă lucrările de punere în siguranţă a podului au început pe 30 august, iar pe data de 19 septembrie traficul rutier a fost complet blocat pe pod, dedesubt, sub grinzile măcinate, trenurile au continuat să circule.

Marian Buzea, șef de punct de lucru: Nu trebuia oprit traficul înainte să cadă grinda? Nu lucram la mișcarea grinzilor. Lucram numai la eliberarea lor, în vederea înlocuirii. 

Circulația feroviară a fost reluată la trei ore după incident, cu garnituri de tren cu locomotive Diesel. La cinci metri de locul incidentului, sub alte grinzi aflate în aceeași stare, traficul rutier pe Drumul Naţional 11, între Brașov și Târgu Secuiesc, se desfăşoară ca şi cum nimic nu s-a întâmplat. 

 

Articole care te ar putea interesa: 

Afla acum ultimile noutati!

Cele mai recente articole!

O grindă grea de zeci de tone s-a desprins din pasajul de la Prejmer şi s-a prăbuşit, ieri, peste o magistrală CFR.